Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.

Click! Click!

Followers

Khazanah Tulisan Ku

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Salam. Kali ni nak tulis entry pasal awek lagi.. entry yang ke dua.. Entry pertama korang boleh rujuk kat tajuk My Girlfrend. Well, kali ni tak banyak nak share mcm entry pertama tu. Hahaha Kot-kot ada yang menyampah pulak nt an.. haha

Masuk tahun ni, hubungan kami dah nak masuk 10 tahun.. Rasa2, ada ker yang pernah bercouple sampai 10 tahun, lepas tuh kahwin and berkekalan sampai sekarang. Wow! kalau ada yang sampai macam tu, memang superb la! Nak jadi cam dia la. hahaha

Percaya atau tidak, tahun 2010 adalah tahun yang aku ngan makwe aku tak bersua muka langsung. Sumpah! Last sekali aku jumpa dia pun time tu dia belajar di tahun akhir kat USM, aku plak tgh praktikal kat AIA penang dari bulan Oct-Dec, adalah ajak dia uar g makan-makan sekali dua. em..em..em.. biasanya kalau ada yang couple camni and x jumpa setahun sure jatuh talak 1 dah. hehe Bukan tak mau berjumpa, tapi keadaan yang memaksa kami untuk berbuat demikian. Fator pertama, jauh. Ya.. memang faktor itu yang menjadi penghalang kami. Skg ni aku plak keja kat KK, dia lak skg kat Beaufort. Perjalanan dari KK ke Beaufort bukan sekejap huuuuu

Sekarang dia ada kat kampung, duk menganggur lagi.. baru habis blajar kat USM. Tapi dia sekarang duk tolong parents dia. Erm... kira ok la, tak la menggagur sangat an... Aku doa semoga dia dapat kerja cepat. Amin

Well, buat masa sekarang ni penghubung kami melalui telepon jer la.. Tapi, percaya atau tidak.. kami jarang sangat bercall-call ni.. sangat. SMS pun 2, 3 kerat jer.. hahaha... aku ada gak sms dia duk tanya hal2 yang basic. Kalau dia tak balas, confirm takda credit. Bukan aku kedekut tak topup tuk dia, tapi bila aku share credit RM1 pun dia marah..."tak payah susah-susah"katanya.
So, nak buat camne? ermmm... aku jawab jer ar "alah sekali sekala, daripada share kat org lain?" Ok, pastu kitorang bersms la kejap.. tapi tak lama... pastu masing2 membisu.. yelah, nak tanya apa lagi? so, tunggu di lain masa la pulak. Alih2.. tanya benda yang sama. haha tak ke boring tu? aku heran gak, camne la couple2 yang hangat bercinta tu boleh tahan bersms berjam-jam ek.

Baru ni aku ada balik kampung, nak sambut krismas ngan family. So, dikesempatan itu, au ajak la dia keluar ke pekan, dengan alasan nak jumpa la an.. Sebab kat pekan jer tempat kami leh jumpa. Tapi, sebelum tu aku try call, tapi tak dapat.. confirm takda line. so, just antar SMS kat dia and transfer RM1, kot2 la dia takda kredit. (yelah, lom ada pendapatan sendiri, and dia jenis yang tak minta duit kat parents). Malam sikit baru aku dapat SMS dari dia and katanya "bukan tak mau turun pekan jmp abg, tapi faham2 la, cie takda duit, x mau menyusahkan pulak nanti". So, dari bunyi tu dah tau dah yang dia tak dapat turun pekan. Tapi aku try lagi "alah, kalau pasal duit jangan risau, abg kan ada". Tapi dia tetap kata "Ish, tak payah keluarkan duit utk cie, simpan duit tu utk keperluan sendiri, InsyaAllah, kalau ada jodoh kita jumpa jugak nt, jgn risau, abg tetap di hati cie".. Erm, kalau dah gitu bunyinya tak perlu paksa-paksa lagi kan. Aku pun tak mau paksa dia sangat, nanti lain yang jadi.

So, bukan nak menunjuk-nunjuk pandai la apa an... Kalau dah kami ada jodoh, Insya Allah takkan ke mana. Memang aku tipu la kalau aku cakap tak pernah rasa sangsi and curiga, kot2 la dia ada org lain an. Tapi aku just serah kat Tuhan. Minta kat Dia, kalau la dia ditakdirkan adalah rusuk sebeleh kiri aku, mintak dipermudahkan segala-galanya. Semuanya Dia yang tentukan. Alhamdulillah, tak pernah lagi ada insan-insan yang habaq bukan-bukan basal dia. Maksud? bebas dari prasangka.

Time raya hari tu pun x dapat jumpa jugak. Konon-kononya aku nak bagi suprise kat dia. Alih-alih aku yang tersuprise sebab time aku p umah dia, dia pulak yang takda. Dia g beraya ngan kawan-kawan dia. Hai, melapas lagi an.. haha tapi sebagai bukti aku g umah dia, adik dia amik gambar aku n geng2 ada beraya kat umah dia. hahaha ada gak aku sms yg aku kat umah dia, then dia suh tunggu sekejap. Tapi geng2 aku ni plak na balik cepat. So, tak dapat la jumpa. Hamboi, mak bapak and family dia happy kot aku datang beraya umah dia malam tu. haha layankan...

Cemburu? emm.. kalau tgk kat FB dia tu, ramai gak mamat2 macam nak usha-usha dia. Tapi, dia pun mcm lam tak online. So, aku pun g la acah2 comment kat wall dia "I miss u" hahaha.. sebenarnya aku nak bagi amaran kat mamat2 tu yang aku ni masih hidup dan masih In relationship ngan dia. hahaha sapa tak sayang awek weyh...kih3

Hahaha... ada lagi kisah yang aku rasa lawak. Hari tu an, dia birthday. time dalam bas nak p keja pagi2 tu, tetiba sampai satu sms yang berbunyi "Hari ini adalah hari birthday ***** bte **** . Harap maklum"... wah bikin panas an bunyi dia. Bukan aku tak tau, kot2 aku org 1st yg wish kot haha... selidik punya selidik, rupanya itu sms dari adik dia. hahaha.. well, lepas ni dah ada reporter la yang akan hantar pesanan pasal akak dia. hahaha Kata awek aku, semua sms yang aku hantar kat dia, adik dia pun duk baca sekali. Hamboiii~~ siap share2 plak. nasib adik dia tu lelaki. kalu pompuan? ntah2 dia pun sangkut kat aku jgk an hahaha

Mampu ka hubungan ini berkekalan? Orang kata, cinta pertama itu adalah cinta sejati. Well, setakat ni, memang dia la cinta pertama aku. Harap-harap apa yg org kata tu betul. hahaha


footnote: tetiba teringat cerita "Lagenda Budak Setan"

6 Responses so far.

  1. semoga berkekalan kimon..nda jauh bah tu beaufort!!! naik moyor sakajap ja smpai..hik3

  2. yang penting kan, ingat satu jek. jodoh dan pertemuan semua ditangan tuhan. kadang kadang apa kita rancang belum tentu dapat berhasil. Semua urusan tuhan. kan kan??

    Tapi betol jugak orang cakap, cinta pertama adalah cinta yang sejati. Susah nak dilupakan. Tapi kalau cinta ala-ala monyet, esok lusa dah lupa da kan.haha

    p/s : uii, busy ke??lame tak jenguk blog aku daa.. komen2 la skali skala..haha

  3. ~aku boy~ says:

    @SyafiQ Bleszynski haha... ta la bz sgt... thanks ya..

    nt aku jenguk gak blog ko...hee

  4. hamboii, mjiwang c boy bah ,ahaa . ak pun ndala bah sjiwang gtu . esemenn :P

  5. @Nana Liyana haha... jiwang ka pulak tuh?? hahaha... biarlah bha gia...haha

Leave a Reply