Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

Funny Pictures

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.







Click! Click!

Followers

Khazanah Tulisan Ku

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Salam. Hari ini semua appointments dah habis . Done! Penuh dengan dugaan. Kitorang sesat nak cari office. Boleh kan gitu? Hari ini kitorang pergi ke Maybank Limited (I) International, Cimb, Perbandaran Labuan, dan Jabatan Pelajaran Labuan.

Comment:

Jabatan pelajaran
Org tu cakap, dorang tak berapa memerlukan latihan computer, application, dan lain-lain. Kalau dorang nak latihan semua tu, dorang mempunyai tenanga pengajar sendiri yang terdiri daripada tenanga-tenanga pengajar di sekolah. Tapi, kalau takda pun dorang akan jemput tutor atau consultant dari luar. Dorang nak cut budget. Pastu, dorang nak suka membanggakan jabatan pelajaran sebab dorang kunun mengikuti perkembangan teknologi. Tapi bila kami tanya dorang guna excel versi keberapa.. dia ckp versi 2007. Hahaha nak tergelak kat situ jer. Mereka ketinggalanzaman ok. Sekarang yang terbaru ialah versi 2010.

Jabatan perbandaran Labuan.
First aku call tak angkat. kemudia kol punya kol..akhirnya yang pick up my call tu is the one of staff there. Bila nak bercakap dengan orang yang aku buat appointment tu, dia cakap orang tu MC. ok.. aku tetap nak pergi sebab aku nak tinggalkan profile company, promosi-promosi dan sebagainya. Tapi bila dah sampai kat sana. Aku ada kenal seseorang (jonior sekolah aku) dia cakap tadi ada juga orang yang jumpa dengan orang yang aku nak jumpa tu. Tapi, by call tadi org yg agkt call tu cakap en..tutttt tu MC... penipu! aku malas nak gaduh2 aku jast bagi apa yang patut. then aku blah! Huh.. geram!

Maybank
walaupun dorang sibuk dengan kerja sebab hujung bulan. dorang kena tutup akaun. tapi still boleh jumpa dan bersembang-sembang kejap untuk layan kami ni. rasa bangga dengan layanan daripada mereka.

Cimb.
orang yang kami jumpa tu kat sini memang ok. sama macam maybank. masih boleh meluang masa sekejap untuk sesi perbincangan. kalau boleh nak bincang lebih details, tapi kami tak mau menyusahan dia sebb hujung bulan mereka banyak kerja yang kena settle. so, ringkas-rinngkas sudah.

Kesimpulannya. Orang yang kerja dengan government ni memang tidak tahu melayan orang dengan baik. Mereka macam takda etika. huhu rasa kecewa dengan layanan yang diberikan kepada kami. Ok, kami sanggup datang jauh dari KK semata-mata hendak berjumpa dan berbincang. Tapi, memang mereka tidak menghargai kepenatan kami!

Dah siap semua, kami pergi jalan-jalan jap kat shoping komplex. Patu g pantai nak hilangkan tension. huhu malam pulak keluar g makan pizza. jalan-jalan kat restoran terapun sambil tengok orang memancing.

ok, aku dah tak tahan sebab time update ni pun mata aku rasa-rasa dah nak tertutup. Mengantuk ok. Orait aku nak tidur dulu.

One Response so far.

  1. Aiseyh, kesian..
    takpa, berehat leklok naa.. :(

Leave a Reply