Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.

Click! Click!

Followers

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Archive for November 2009

Dalam mgharungi kehidupan ni, byk yg kita lalui.. Byk jgk prkara yg kita x dapat halang.. Byk impian x trcapai.. Adakah kita brpuas hati? Ya..mcm yg aku slalu ckp.. 'itu la takdir kita' hem.. Tapi hakikatnya, kita mmg nak lebih dari itu.. Huh! Rezeki..akan ku cari kau di mana saja.. Aku sanggup..tp Ya Allah..beri la aku rezeki yg btol2 halal di sisi Mu.. Selagi aku x dapat mengukuhkan pencarian aku.. Aku x akan berhenti..

Alhamdulillah..aku masih ada seseorang yg buat aku cekal mgharungi hidup aku skg..walaupun kami jauh..jarang brjumpa.. Tapi, setiap kali aku mdengar suaranya melalui telefon, aku akan mdapat satu smgt..smgt yg sukar utk aku gmbrkan.. Kasih syg dia wat aku slalu teringat utk mengotakan janji aku pada dia..walupn aku tak pnh meluahkn janji itu di depan dia.. Aku harap aku dapat mbahagiakan dia dari jauh..aku takkan mgecewakan dia.. Aku akan mjadi org yg mjadi kebanggan dia.. My mum.. I love u..
Aku sntisa myedari.. Setiap kali aku balik, mummy akan hapi..muka mu nmpk brseri..ah,aku xkan lupa senyuman itu.. Mungkin sbb aku la anak bongsu mu..ya.. Sorang anak mu yg satu2nya jauh di matamu diperantauan..sering kali jugak mummy bertanya melalui sms.. 'boy,apa kbr mu di sana nak?' pertanyaan yg mjadi perbualan pertama..kdg2 aku bsyukur sgt yg aku mgajar mu menaip sms..kalu aku dgr suaramu..pasti aku mjwb ngan tragak2..bkn xsuka mdgr suaramu mi, tp aku sayu nak khbrkn keadaan yg sbnrnya.. Mummy seolah2 tahu aku demam ke..selsema ke..msti smpai sms dari mu..naluri ibu.. Maaf la mummy, aku tpksa menipu dgn niat xnak myusahkan mu.. Bila ditanya 'aku dah makan ke blum?'..'mkn apa'..ku khbrkn yg aku dah mkn..padahal megi juga mjadi teman aku..maaf skali lagi mum.. Bila ditanya, aku dgn sapa di umah sewa..ku khbrkn aku brsama kwn2,tp hakikatnya aku seorang diri dihujung minggu sbb sume housemate balik kg hlman..kalau la dia tahu aku sorang..msti wjud prasaan riso di hatimu..
Kdg2, aku trtnya2.. Kenapa dari aku form 1 smpi skg ni..msti aku jugak yg brjauhan ngan mu..myb takdir dah tentukan.. Aku ikut je aturan tuhan..kali terakhir aku mninggalkn keluarga ku di sabah sbb aku nak meneruskn pjuangan ku di penang..dua hari mummy diam..aku tahu..itu tanda2 mami sedih..mami tolong melipatkn bju2 aku, aku sedar matamu menitiskan air mata.. Tp sengaja ku x pandang terus..sbb aku sndri jg x tahan tgk mami dalam situasi itu..bila ku bw brbual.. Sengaja mami brpaling mbelakangi aku smbil mjwb selamber..tp dr intonasimu..ak tahu mami menahan sebak.. Dlm hati aku kata 'jgn riso mi, ak x lama di sana' ngan hrpan mami dpt dgr suara hati ku.. Malam trakhir tu,mami sngup keluarkan duit simpanan yg mami cari sendiri ngan menjual kueh raya utk beli bahan2 mskkn mknan kegemaran ku. Trima kasih..
Aku kena brtolak seawal 3 pagi utk pergi ke airport kk sb prjalanan dr kg mgambil masa 3 jam lgpun flight aku kul 7pg ke penang..tp mami menolak ajakan ku utk ikut skali mghtrku ke airport wlupn ak bkeras.. Myb mami takut utk mghalang ak pergi..Xpa la, lgpun aku sedar mami xtidur semalaman, kul 2 pg mami dah bgun myediakn mkanan.. X ku lupa saat2 kami nak brtolak..ku peluk mami smbil mami mbisikkn 'jaga diri boy' ak skdr mgangguk je..mami cium dahi aku myb tanda mrelakan ak pergi..tp mi,aku bangga mbalas dgn mcium dua2 pipi mu..yg xsilap ak kali ke2 aku wat g2.. Cyg mami.. mami bdiri di halaman rumah smbil mlmbi tgn..aku tgk wajah mami dr dlm perut kereta kncil smpi hilang dr pndgn..mami snyum, tp aku sdr ada titisan air mata mgalir wlupn dlm chy samar2, mami sngja kan xnak sapu air mata 2? Kan mi? sb myb xnak bg aku sedih jgk.. Cekal sgguh hati mu mami..
Ah..entry kali ni aku taip brsama kisah trakhr sminggu slepas raya..sbb br je brbalas sms ngan mami ptg td.. Rasa rindu betol ngan mami..dari jauh, aku bdoa smoga mami sht d kg..nantikan kpulangan aku nanti! Xlama lagi mi..5bulan jak lagi..i miss u so much! Muah..