Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.

Click! Click!

Followers

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Hasil daripada meeting (morning briefing) pihak pengurusn hotel kelmain..
mereka telah memutuskan untuk membuka paip air yg disediakan disetiap tandas awam hotel dan hanya disediakan tisu sebagai ganti...oh my Godness..apa ni? mrk wat semua ni gara2 utk mengatasi masalah tandas yg sentiasa basah n mybbkan kotor..
takkan ini adalah jln terakhir utk mengatasi masalah tersebut?? begitu sempit pemikran..tidakkah mereka fikir bhwa tindakan ini bakal mendatangkan banyak masalah?? pasti pelanggan hotel akan buat komen nt.
bagi aku secara peribadi, aku x boleh nak buang air kecil tanpa ada air..apa lagi kalau air besar. nak cuci mcm mn weyh! kotor siot! bukan xda air smpai nak gn tisu je! kalu dlm islam, beristinjak itu adalah jln terakhr seandainya terdesak.
Bukankah ini boleh dikatakan sebagai diskriminasi sbb pekerja & pelanggan hotel jg terdiri daripada pelbagai kaum dan agama. Tindakkan dan keputusan ini langsung tidak masuk akal.
ok fine..masalah tandas kotor ni boleh diatasi sebenarnya seandainya ada pekerja yg dikhaskan utk menjaga tandas tersebut. Tapi nak jadikan alasan pkerja x ramai utk buat semua tu. SO, AMBILLAH PEKERJA BARU! TAMBAH BILANGAN PEKERJA! CUKUPKAN APA YG KOSONG! bukan company x mampu byr gaji.
Seandainya keputusan ini diteruskan, aku sure..mesti byk prblm akan timbul..terutama berkaitan ketidakpuashatian pekerja dan pelanggan.. Tidak mustahil jg nama hotel akan menjad buruk..dan tidak mustahil akan ada pekerja yg akan resign.. Jika mahu perkara ini terjadi..teruskanlah..tgk berapa byk kerugian yg bakal dhadapi.
Pleasa..buka mata dan minda.. jgn sempitkan pemikiran.
fikirkan la cara tebaik utk memuaskan hati pekerja dan pelanggan..
kebajikan mereka harus diutamakan..

Leave a Reply