Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

Funny Pictures

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.







Click! Click!

Followers

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Salam 1 Malaysia, Hari ini saya akan berkongsi cerita pasal nak kurangkan berat badan atau lebih mudah nak cakp, nak kurus. Well, saya ada seorang kawan, rasanya dia ni memang boleh dijadikan contoh atau idola kepada mereka yang inginkan bentuk badan yang diinginkan.

Nama dia Hamdi. Aku kenal dia pun sebab dia adalah kawan kepada kawan aku. So, first time aku jumpa and kenal dia di satu tempat tu, memang dah kurus pun, tapi bila kawan aku buka cerita yang dulu si Hamdi ni adalah seorang yang berbadan besar a.k.a GEMUK, aku langsung tak percaya. Aku gelak kot. "Ah...tipu la kamu ni". But then bila aku tgk gambar dia kat FB. Sumpah! Memang aku tabik kat dia. Kurus mendadak beb!...kalau tak silap, dia hanya mengambil masa 3 bulan untuk mendapat badan dia yang sekarang ni. Tak percaya?? Ok, korang usha dulu gambar dia kat bawah ni (gambar yang aku grab dari FB dia) hehe




So, what do you think?? betul tak apa yang aku cakap? kekurusan dia memang ketara nampak bukan? Mesti korang akan tertanya-tanya. Produk apa yang dia makan sampai boleh kurus macam ni? Dia makan pil apa? Dia diet gila-gila ke? haha

Well, daripada cerita dia and kawan aku. Sebenarnya, dia tak menggunakan apa-apa produk slimming beauty pun. (hah! boleh ker)... Boleh la..hendak seribu daya..tak hendak seribu dalih. Dia berazam nak kurangkan badan atas sebab sebab tertentu (hal peribadi dia la)..bukan sebab dia ada penyakit ok..haha Nak tahu apa dia buat?? Baiklah, sebenarnya dragon ball ada 7 biji semuanya...hahah merepek (nak bagi suspenz).. Ok..ok...serius, sebenarnya cara dia menguruskan badan ni, dia jogging jer.. 3 bulan pertama tu dia jogging hari-hari kot.. What??? Jogging jer boleh dapat badan mcm ni??? Hello... korang nak tahu berapa jauh dia jogging??? ok, paling kurang la dia akan jogging 5 KM... tapi biasanya dia akan jogging sejauh 12-13 KM dalam satu masa. OH MY GOD!!! JAUH GILER (mesti korang akan ckp gitu kan??) haha.. Lepastu, dia ni jaga makan juga (yelah kot)...heee

Well, memang itu la dia buat...tapi itu dulu... sekarang ni dia masih terus berjogging untuk maintainkan badan dia... tapi menurut beliau hanya sebulan 3 kali..(betul ke hamdi???) tapi rasanya tiap-tiap minggu dia akan update status di FB dia akan berjogging..yang terbaru status beliau kat FB berbunyi gini.."ran 12.03 km on 21/12/2010 at 5:17 PM"... Superb la kau Hamdi. aku pun maybe tak sanggup nak berlari sejauh itu huuu... Apa pun tahniah!

Jadi, kepada kawan-kawan di luar sana. kalau nak jadi seperti Hamdi. Berjogging la and. Saya harap juga En. Hamdi akan lawat blog saya ni utk perbetulkan apa yang aku sampaikan salah and seterusnya dapat berkongsi tip2 beliau kat sini.



p/s: teringin nak jogging sejauh itu. Kompom aku mcm lidi terus hahaha

35 Responses so far.

  1. Aku pon ramai yang kate dah nampak susut sikit.. Walaupun tak sehebat hamdi.. Tapi not bad wut.. Kan? Ekeke.. :p

    Tapi dahsyat beb dia lari sejauh 12 km.. Perggghhh!!! Tapi kan weh.. Dia tak adalah gemuk sesangat macam aku ni haa..

  2. Unknown says:

    no easy way to get slim unless EXERCISE..paling mujarab

  3. ermm yela.. wah kurus habis..
    usaha yg perlu ada kan..

  4. @FarhanaDr Dr.Hana?? betul ker?? nak tgk gmbr? nt aku usha kat FB ko erk..hik..

    naper? ko ada mslh lagi ker sampai badan dah susut?
    or stree ngan keja kat sepital tuh? hik3

  5. @POSH76betu tuh...bukan nak cakp "aku nak kur la weyh" tpi kerja makan tidur...haha

  6. @apezs shahbetul...saya setuju...mcm Hamdi ni, usaha dia mmg nmpk berhasil..

  7. Unknown says:

    ha3 ko kimon yah..he2...yg ptg usaha nekad jah tu...

  8. Unknown says:

    ha3 ko kimon yah..he2...yg ptg usaha nekad jah tu...

  9. @Hamdihaha...yez! itu la kata2 tuan empunya badan haha

  10. Aiseyh,hebatla dia.. Btw, ada x tips untuk yang kurus nak gemok plak? ahaks!

  11. WOW!!!
    1stly, name kami same_HAMDI

    2nd, jauh siot berlari..aduh..x sanggup aku..

  12. @ZWAN SABRItips yg kurus nak gemuk mmg senang kot... tidur makan..minum susu... sambil bairng2 mengadap lallpy jer...sebulan ko wat gitu, kompom gedempol...haha

  13. @DanieL AdiEhahaha... tahniah utk nama sama...
    then,takziah sbb akan tak sanggup nak lari jauh mcm dia...
    (sama la kit utk itu) hahaha

  14. BRAVO!!! Hamdi Haris kini semakin popular!! haha... ya dia mmg amalkan jogging and diet yg seimbang pada permulaan diet nya.. dia jg mengamalkan pengiraan ambilan kalorie makanan tiap hari.. Semangat yg kuat jg mendorong diri dia utk mencapai impian ny nie.. SO KLU ANDA NAK MINTA TIPS CARI JERR DIA KAT TASIK LIKAS TU TIAP HARI MUKA DIA BERLARI... HAHA...

  15. @read.it.or.leave.it Haha...kwn Hamdi ka ko ni?? ni mesti si hamdi ga=itau yg cerita dia tersiar di blog aku...hahahaha

    Ok2..siapa2 yg dari sabah tu, kamu tahu kan di mana mau cari mr.Hamdi klo dia berjongging? saaaaaana di Tasik Likas...hik3

  16. Joey says:

    bha...kalau mau berjoging sana dekat anjung senja buli kah??

    hahaha... matila pemalas


    owh.Hi :)

    p/s yer, aku terpaksa komen sebab ada jer pop up setiap kali klik.

  17. @Joeyhahaha thanks ar joey kerana komen secara terpaksa... nt aku buang benda pop up tu... utk keselesaan pengunjung..hik3

  18. NN says:

    aku percaya gak sebab my friend pun jogging dari gemuk dia jadi kurus... hmm i think, i should do the same thing hihi

  19. nk jogging tue la yg mls nk wat..
    tp dlm ati nk kurus bdn...
    huhuhuh

  20. @NN thats right! u sud try it...y not! he3

  21. @Halia Kentang @ Annpaan hehehe hindarilah perasaan malas itu... penuhilah kata hati mu...chewahhh! hik3

  22. Anonymous says:

    Hamdi sgt bsungguh2 to lose his weight...aku pun bjaya kurus ats bantuan dia, thx Hamdi ! ;)

    p/s : yep.... Dia mmg sgt2 kuat jogging!

  23. @Anonymous congritz to ms/mr anonymous ;)

  24. ichi says:

    rajin wat cardio..jaga pemakanan insyaallah bakar la lemak2 tu

  25. @ichii like!!! simple jer cadangan...

  26. ©t-Ba says:

    Hamdi? bekas pelajar praktikal tempat aku kerja. hehehe... bila cakap kurus gemuk ni actually x la gemuk sangat dia dalam gambar tu ok cakap ok da tu nice to see hehehe... pasal jogging tu memang aku respek kat dia la.. rajin jogging cuma aku risau pasal diet dia tu... minum nescafe saja huhuhu... jangan sampai memudaratkan diri sudah ya.

  27. @©t-Ba hehehe tu la pasal, kalau dah berjogging tu..mcm x hingat dunia.. haha dia ni dah layak ikut pertanding maraton.. kompom menang.

  28. Unknown says:

    same le bro..aku pon wal taon lepas berat aku 120kg..skang da mntent 75 kebawah..bukan senang nak jadik kurus..

  29. what???? berat ko pernah 120kg??? skg 75kg???
    perghhhh...superb giler beb! i like!

  30. perghhh..giler jeles kaku..senang jer nak kurus...huhuhu..aku giler ssh kowt..haha

  31. boleh tu...tp bdn ko ok what... what else u want? heeee

  32. Anonymous says:

    AKU DAH PUAS KURUS N JADI ENSEM...SKRG PAS KAWIN DH GEMUK...KIRA OKLAH..AKU DAH MULA MERENDAH DIRI, N LEBIH SEDAR DIRI AKU.XDA ORANG NK USHA2 AKU LAGI...TENANG WAT KEJE....SO AKU LEBIH BAHAGIA...GAN ISTERI YG TERCINTA

  33. Anonymous says:

    ni tuk tips org yg x kawin g..sebab baru nk cari pasangan...yg dh kawin..tahniah la..x nk kurus pn x pa..tpi klu gemuk..ada pnyakit plak..jadi bersederhana ja dlm semua perkara.

  34. Anonymous says:

    Sape ckp sume owg gmuk ny bpykit, anonymous mlt jg cket!! Rse2 ko myemak, beh bek kow blah. . Ckp men sodap mlt jooo. . Cbe ckp pkai otak bkn ckp ikt kple lutot kow toe jer, idup ny ktntuan allah, bkn kow yg cipta. . Rmai owg yg idup tat dunia ny bedadan besar/gemuk/gempal, xde pulak bepykit. . Cume yg mlampaui btas yg akn dpt pykit. . Ok btw on my fmly sblh my dad sume gemuk2, yg dh mati pown um0 bkn muda2 tpy tua2 btween 75~90 thn sbb sakit tua. . So, xpyh nk komen yg awk toe tau sgt soal owg gmuk ny bpykit ok. . Len kli cri tau sgt2 pgthuan iar ketahap lebih pncakar langit kLcC tok menilai sesuatu pkre. . So bljr lg tntang khdpan ok!!

  35. Anonymous says:

    Sy stju dgn pndpt awk, kbhgiaan dgn owg tsyang & tcinta itu ag pnting & bmkne. .bile tenang wt keje, xde owg usha or gngu, umah tngga jd aman. . Setuju?? Setuju sgt2!!

Leave a Reply