Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

Funny Pictures

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.







Click! Click!

Followers

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Alhamdulillah.. Aku dah balik KK semula. Dekat seminggu aku balik bercuti di kampung. Bercuti Krismas. Hahaha.. Esok dah mula kerja seperti biasa. huhuhu

Sebelum jari-jemari ku mula berbicara panjang. aku nak ingatkan, kepada pembaca sekalian, malam ni aku nak berkongsi sedikit perjalanan aku balik ke kampung aku di beaufort. Perjalanan dari KK ke Beaufort mengambil masa lebih kurang 2 jam (jalan lambat) atau 1.30 (jalan laju) hehehe...

Hari jumaat yang lalu (24 December 2010).. Aku hanya kerja setengah hari. Means petang tu aku dah boleh mula balik, tapi lek dulu...sebab kepulangan aku dijemput oleh parents aku.. Almaklum la, aku xde transpot sendiri hahaha... kesian kat aku.. lesen tak buat lagi dow.. haha

Ni aku sengaja ambil gambar aku sebelum balik..
Lokasi gambar: Tandassss!! hahaha
Hambik...alah, biasa la tu...sebelum2 ni pun aku biasa tengok orang lain berposing kat tandas..So, aku pun na gak publish gambar aku posing kat tandas... Hambik!! haha

Habis jer kerja, aku terus pergi mencari parents aku yang dah sampai kat KK.. Cari punya cari.. akhirnya aku jumpa gak.. Nasib baik aku dah expert sikit ngan bandar KK ni, so...senang la jumpa mereka berdua.. hik3

Sebelum tu, aku singgah jap kat Center Point (C.P) untuk beli sumting kat anak buah aku yang seorang tu..






Perjalanan dimulakan, gambar ni aku ambik time kat high way papar.. syok kan? lapang jer kiri dan kanan.. Time ni dah mula menunjukkan hari nak hujan.. huhuhu










Lihat la awan kumulusnimbus itu, dah semakin meninggi... tapi parents aku lekkk jer.... hahaha
Perjalanan diteruskan. Aku pun amik lagi gambar...snap...snap..snap....!











takkan na amik gambar persekitaran kan? gambar kita pun kena selitkan jugak...hik3..
Mak aku suh aku duduk depan, sebelah bapa aku...teman dia berbual2...maklum la perjalanan kan masih jauh.. Mak au plak dah tertidur kat belakang...hahaha









See...dah nampak dah destinasi yang nak dituju..
Beaufort!!!! here i come!!
Ceh, macam la dah berkurun tak balik kampung hahaha...











Chak! Hambik...nak gak aku amik gambar ngan patung Hello Kitty nih...hahaha
Well, sebenarnya, patung ni la yang au beli kat CP tadi...Harga RM75.90...runding punya runding...dapat la gak discount sikit...so, aku beli la ngan harga RM60 jer...
Akak aku pesan supaya belikkan anak buah aku tu patung Hello Kitty sebab katanya, Tisya suka tgk patung tu... Kat umah takde patung tu, yang ada hanya gambar semata2... Gambar tu la yang dia duk tengok sambil kuis kuis... haha kesian aku dengar..so, Hambik! au beli yang besar terus.. sama besar ngan badan dia...hahahaha








Jumpa lagi bulatan yang seterusnya...
Beaufort masih jauh lagi... time ni masih lagi kat Papar... huuu











Akhirnya, sampai jgk kami kat pekan Beaufort.. Sebelum balik umah.. Kami nak p jalan2 kat Pasar Tamu.. Almaklum la, hari tu adalah hari Jumaat.. So, ada la pasar tamu..
Pasar Tamu lebih kurang Pasar Malam la kalau kat semenanjung...cuma kat sabah, kitorang panggil Tamu.. Sebeb kat situ adalah "Pertemuan" semua orang utk membeli belah... murah! murah! murah! (konon la..) harga standard ga kot...hahaha






Sebelum g jalan2 kat Tamu, Aku g makan dulu kat kedai makan.. Kali ni aku order "Mee Rojak Ayam"... Nyum Nyum Nyum... dah lama tak makan menatang ni...sedap siot... kat semenanjung takde makanan ni... kalau order rojak..yang datang rojak buah...hahaha
pengalaman lucu kat sana...












Dah habis makan, aku dan mummy ku pergi la ke tamu.. sebab my mum na beli tudung.. Katanya...
Round punya round...akhirnya jumpa jgk..
Urm...runding punya runding...akhirnya mak aku angkat dua helai tudung pasang siap (tudung ekxpress) haha ... satu warna hitam and satu warna coklat... Aku bayarkan dengan harga RM45 utk dua helai...so, sehelai berapa?? korang ira sendiri la erk...haha






Ok selesai round2 kat tamu, pastu...kami teruskan perjalan na balik umah plak..
Perjalanan dari pekan nak ke umah aku lak mengambil masa lebih kurang 30minti (jalan laju) dan 1jam(jalan lambat) hahaha..
so, perjalanan kami sebih kurang 45minit jer...hahaha







Pastu, jumpa lagi bulatan...time ni kat Kampung Limbawang..
nak menuju ke Kampung aku, harus ikut ke kiri.. nampak "Kg. Gadong" tu...kat situ la kampung aku...tapi sebenarnya kampung aku masuk dalam lagi... Nama kampung aku adalah KG.GARAMA.. atas sikit dari Kg. Gadong tu...
teruskan perjalanan....







tengok... jalan yang lenggang bukan?? hik3
kampung aku tak banyak sangat kereta time2 macam ni...tpi kalau time Hari Raya... kompom, meriah nagan kereta2...gambar ni aku amik time kat Kg.Gadong...









Akhirnya, dah sampai simpang nak ke kampung aku... alah, tak nampa plak sign board...huhu kecewa...tapi, klo korang perhati betul2 ada nampak sign board kat sebelah kanan tu...so, masuk ke sebelah kanan utk ke kampung aku.hik3







Masuk jer jalan Garama, hahahah jalan yang cumill.... langsung takde kereta.. so, kepada mat rempit mat rempit di luar sana... kalo nak merempit...sila la datang kat kampung aku...hahah
jangan silap...sebenarnya, kampung aku ni klo petang2 agak busy sebab banyak bas pelancong yang lalu.. Kampung aku kan kawasan pelancongan..gitu...







Seeeeee.... Jalan yang memang kampung sangat! hahahaha
ni dah sampai kat kawasan umah aku... tinggal 2 minit lagi nak sampai...hik3...
bestkan jalan kampung aku??? kiri kanan yang penuh dengan bunga2 kuning...hik3







Yes... dah samapi dah kat depan umah aku... kat hujung sana tu dah jalan mati.. hahaha
kat hujung sana jugak la aku bersekolah rendah... dekat je kan sekolah rendah aku dengan rumah aku...hik3








Akhirnya selamat jugak kami sampai kat umah sebelum hujan turun...time aku kat umah top2 hujan dah turun....hahahahah Alhamdulillah!
Maaf la yer... aku malu nak tunjuk umah aku... sebab umah aku masih buruk lagi... tengah renovate! (yeker) hik3... umah aku umah papan jer...tapi kat dapur tu sambung ngan umah batu yang masih lum siap...tapi dah digunakan sepenuhnya utk jadi dapur... ye lah...umah aku kecik jer..hik3




See...Hujan turun dengan mencurah2... kalau hujan lagi lebat dan turun dengan jayanya,... kompom banjir terus!
huhuhu










Tapi, kalau banjir...jangan risau... sebab sampan dan perahu dah sedia na digunakan...hik3
kalau korang perasan... kampung aku ni penuh ngan sawit2...tapi itu bukan la sawit dari FELDA.. tapi semua tu adalah sawit persendirian...
Itu la sumber wang utama penduduk kampung aku ni....hik3







Yey!!!! korang tengok la tisya kat bawah!... suka betul dia berposing ngan patung Hello Kitty nya... hahahah Patung tu lebih besar daripada beliau la!!!! hahahaha

One Response so far.

  1. Unknown says:

    Awesome! Saya tengah cari lokasi Kampung Limadang tapi terjumpla blog kamu yang awesome pula..Hehe Nice!

Leave a Reply