Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

Funny Pictures

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.







Click! Click!

Followers

Khazanah Tulisan Ku

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Hah, hari ini aku nak kongsi kat kaum-kaum hawa di luar sana. Nak cari pasangan tu kena tengok kreteria-kreteria jugak.. Setiap orang memang nak sesuatu untuk kehidupan mereka agar lebih bahagia..

Biasanya, ada yang kekal (alhamdulillah la). Yang tak kekal??? Nak wat lagu mana an?? Dah suratan gitu. Tapi, sebelum apa-apa berlaku, kita mesti cuba mencari yang terbaik (walaupun itu dah ditentukan oleh-Nya).. wah!!!

Jom terjah apa kata-kata dari kawan aku pasal mencari lelaki tuk teman hidup mereka:

" Bagi saya lelaki yang pandai masak adalah seorang yang
sengat romantik dan memiliki sifat penyanyang yang sangat halus"
~ Liza (Pelajar)

"lelaki yang pandai memasak adalah sangat seksi di mata saya,
tp tak maw ar career dia chef ha3...nt kuat membebel plak.."
~ Hani (Fesyen Designer)

"For me, I like the one who make me happy,
Kelakar itu membuatkan I hilang stress.."
~Stella (Guru B.I)

"Haha... Malas nak fikir pasal lelaki sekarang ni,
setelah pernah dikecewakan, tp untuk menjawab soalan itu ok je.
well, saya nak cari lelaki yang rupanya sedang-sedang sahaja.
Sebab apa? Sebab...
Kalau terlalu ensem, memang menjadi rebutan orang..
Kalau terlalu jambu, susah jugak.. Nanti lain jadinya tettttt
Kalau rupa pecah rumah, lagi la membimbangkan
So, yang jenis yang sederhana.. Ok kot.. haha"
~Della Rosa Bella
(Purchasing Assistant & Master student-uitm)

"Nak cari lelaki yang tak terlalu kaya dan tak terlalu miskin.
Kalau terlalu kaya, nanti wanita lain duk nak raaaapat jer.
Pastu, potensi untuk dimadu tinggi!
Kalau terlalu miskin, susah jugak.. Nanti orang kebulur, akhirnya bercerai..
So, cukuplah yg medium, Ok la tu, cukup makan dan pakai"
~Shima (Eksekutif)

"haha... Ok..ok.. serius, kalo aku la...
cukup la yang sedang2 saja, yang penting...
dia setia....mcm lagi iwan tu kann, mcm bf sy skg, i loike!! "
~Intan (Business Women)

"Of course la sy nak seorang lelaki yang kuat agama,
senang nak kemudi bahtera kelak kan..
pastu, bleh jgk dia ajar anak2 sy ttg agama"
~Dela (Unit trust consultant)

"kalau kitorang kan nyah... kite nak jantan yang top gitu..
mcm aaron aziz ke, ahsraf muslim ke,..
confirm kita bahagia kan...sooo sweet"
jehanon & saifuliza (pelakon)

So, itu kata mereka, apa kata anda pula??? hehe
lain orang lain pandangan...
Perhatian: Gambar terakhir adalah gurauan semata-mata heee

3 Responses so far.

  1. Aku nak lelaki.. Macam DIA.. Hahahaha.. :p

    Yang penting dan utama, dia boleh terima aku seadanya aku.. First and foremost tu.. :)

  2. he3... semoga ang dapat apa yg ang impikan tu dr. hana hik3
    aminnnn...

  3. Anonymous says:

    mencari suami yg sejati amat sukar sekali.agama semata2 pn xblh caya gak..entahlah qada' dan qadar tuhan agaknya..aku punya suami hanya sekadar bersuami tp hakikatnya hubungan ini hanya sekadar ikatan suami isteri namun kehidupan seharian kuharungi sendirian.susah payah kulakukan sendiri.harapkan suami membantu jauh sekali..sepinya hatiku,wlpn bersuami tp x merasa kasih syg dan belaian suami.Dugaan Allah amat besar dlm kehidupanku.bagi kwn2 yg blm bersuami tu, hati2lah mencari suami yg hakiki..moga kalian tidak trsalah pilih suami mcm aku.org yg beragama blm tentu blh menjurus kita ke arah yg lbh baik...

Leave a Reply