Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

Funny Pictures

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.







Click! Click!

Followers

Khazanah Tulisan Ku

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Salam. Permulaan entry kali ni aku nak cetuskan persoalan ni. Apa pandangan korang kalau lelaki dipersoalkan untuk berblog??? Adakah akan digelar mat jiwang? mat bunga?????

Hari ini aku dipersoalkan oleh seorang kawan aku. Pada mulanya aku ditanya sama ada aku ada facebook ke tak. For sure la aku jawab aku ada. Then dia cakap dia nak add aku. Ok, no hal..aku bagi la nama penuh aku sebab senang nak cari. But, when i told him that aku dah jarang nak berfacebook sebab aku lebih suka berbloging. Dengan muka terkejut dia cakap yang blog ni hanya untuk kaum hawa sahaja!!!!

Aku diam jer. Tapi bila aku tanya kenapa nak add aku di facebook. Dia dengan selamber cakap yang dia suruh aku join game mafia, farmville, and whatever game yang dia ikut. Aku punya menyirap! Selamber dog jer ko cakap blog hanya untuk orang perempuan ya.. Habis game tu apa faedahnya? Ko nak suruh aku main game kat facebook tu??? Sumpah! aku tak akan approve ko jadi kawan facebook aku. So sorry sebab memang aku tidak main game di facebook ok!

Kalau setakat nak suruh aku join game di facebook tu, better aku terus berblogging jer, sebab lebih banyak info yang aku dapat! Hello.. sekarang ni blog bukan setakat diary di alam maya sahaja. Dengan berblog bagi aku, aku lebih senang nak mengekspresikan pandangan dan meluahkan perasaan berbanding kat facebook tu. Nak buat status yang macam haram, pastu nak tengok comment orang lain then nak tengok berapa orang yang 'like' status kita. Ceh! padahal, status yang dia buat tu betul atau tidak.

nak salahkan lelaki berblog! Memang dah ketinggalan berzaman-zaman! Sumpah aku cakap begitu!... kalau nak tengok blogger lelaki agak ramai. Dan dengan berblog banyak yang kaum lelaki boleh share. What the stupid guy la mamat tuh! weyh! buka minda la! Game facebook tu dah buat ko membuang banyak masa. Masa-masa yang dah terbuang tu ko boleh dapat banyak info kalau ko baca blog-blog yang penuh warna warni ni.... mengong!

So,sekarang ni... Blog ni bukan untuk perempuan sahaja. its universel......


6 Responses so far.

  1. Unknown says:

    betul2... semua pun boleh meluahkan rasa hati, kan.. hahaha lagipun PERCUMA je

  2. Unknown says:

    rang mungkin anggap blog itu diari..blog bukan diari..blog adalah platform terbaik untuk kits luahkan apa sahaja yang kita lihat disekeliling kita dan diterjemahkan dalam bentuk penulisan,gambar dan video..blog ini universal..tiada istilah jantina..

  3. @Rozuan Ismail a ha! jawapan ko memang terbak la bro.. mantapz!

  4. Cik SCC says:

    bg sy la kan..
    bloggers laki lebih sweet and cute gituh..

    sbb ape?
    sbb bloggers laki kbykannya lebih memahami,,maklumlah,dah byk terjah2 dunia blog org lain..scara tak langsung boleh kenali byk ragam manusia..
    bloggers laki jugak kekadang secara tak langsung akn tunjukkan keromantikan dorg..padahal,kt luar,konon macam harimau Malaya..hahaha

    kalau maen game je taw,lebih baik gi kubur la! xde pekdah betol..buat sakit mate je..

    lagi satu,ckp kt member kmu tu,buat blog dpt duit betul..main game ade dpt duit tak? Harem!..duit mkin melayang ade lah..huhu

  5. comot: wah! aku stuju gak cakap ko tu comot! banyak betulnya...hik3 thanks for your comment ya.

Leave a Reply