Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

Funny Pictures

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.







Click! Click!

Followers

Khazanah Tulisan Ku

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Salam. Kali ni aku nak perkenalkan blog-blog yang selama ini menolong aku macam mana nak design-design blog menjadi lebih cantik. Yalah, cukup la cantik dari pandangan mata kita sendiri. Well, selama aku berblog ni, semua aku buat sendiri. Aku design sendiri. Tapi berdasarkan panduan yang diberilah oleh tutorial-tutorial mereka nih. So, aku memang sangat-sangat berterima kasih kat blogger-blogger yang tidak kedekut menurunkan ilmu mereka demi memartabatkan maruah blogger. hahaha terlebih sudah.

Jadi, mana la tahu ada kawan-kawan blogger yang nak mencari-cari blog yang mengajar tutorial, korang boleh la view mereka-mereka ni. Buka yang lain tu tak bagus. Tapi aku dah biasa rujuk melalui mereka ni. So, nak senaraikan blogger-blogger yang menyediakan tutorial semua kat sini tak dapat la ye. Jenuh aku menaip. hahaha

Jom tengok, blog mana yang aku jadikan panduan untuk dijadikan sebagai top tutorial blog.

Pertama. Blog Ceeramoon. Untuk pengetahuan korang, aku dah follow dia ni dari awal penglibatan aku sebagai blogger. Kalu tak silap time tu dia baru lepas kahwin. Sampailah dia dah ada anak seorang sekarang. Banyak yang aku belajar daripada dia ni untuk buat blog.

Cerita-cerita dia dalam blog dia pun best-best. Seronok membaca entry-entry dia yang sangat sempoi. Kalau korang lawat blog dia kan, semua warna hijau. Banyak juga la info yang dia share. Gambar-gambar dia semua pun memang ceria-ceria blake. Di samping mengajar tutorial, dia kongsikan cerita hidup dia. Anak dia memang sangat comel. hehehe Siapa yang nak lawat blog dia Korang CLICK SINI untu ke sana. So cerra, Walaupun ko tak kenal aku, and mungkin tak tahu pun aku follow ko selama dekat 2 tahun ni, aku tetap nak say thank you ceera kerana mengajar aku selama ni secara maya. Bukan maya karin ok... hehe
Kedua. Blog yang bernama MelRomeo ni. Menjadi salah satu tempat untuk aku mencari tips2 bagi mencantikan blog aku jugak. (cantik ker blog aku?) hahaha.. Well, kalau dalam entry2 dia ni pulak, bermacam-macam dia tulis, pasal motivasi la, lawak, game, hiburan. dan lain-lain. Memang dia seorang blogger yang mengikuti perkembangan semasa jugalah. Ok, CLICK SINI untu ke blog dia. Korang boleh review sendiri apa yang ada dalam blog dia.

Ketiga. Tutorial untuk Blog / Tips Blogspot. Nah, daripada nama blog dia pun kita dah tahu blog dia ni memang khas untuk buat tutorial. Banyak tips yang dia kongsi. Kalau korang lawat blog dia ni, memang kemas tersusun rapi. Aku jeles tengok cara dia susun blog. Tak serabut kepala otak tengok blog dia. So, korang lawat la sendiri blog dia lagu mana. CLICK SINI

Keempat. Mari Bina Blog. Blog ni pun memang khas untuk buat blog. Selain dia share tips untuk buat blog, dia juga share software-software yang berguna untuk blogger-blogger. Susunan entry-entry dia pun agak kemas juga. Tapi nampak ringkas. Saujana mata memandang gitu. Banyak juga aku belajar daripada blog dia. Syok!...korang lawat la dia dengan CLICK SINI.

Kelima. Teknik buat blog. Ok, blog ni pula dia ada 3 segment. Iaitu tips untuk blogspot, komputer, dan photoshop. Aku suka blog ni pun sebab banya sangat tips. susunan blog dia juga kemas. Yelah, kena la pada tempatnya kan. Dah la memang khas untuk buat blog. Banyak tips-tips berguna yang dia tunjuk untuk para blogger. Terutam untuk yang masih baru dalam dunia blog ni. CLICK SINI untuk ke blog dia.

Keenam. Blog Nukilan Gadis Kampung. Walaupun baru jugak aku follow gadis kampung ni. Tapi, aku selalu juga review blog dia untuk tutorial yang dia sediakan. Memang seorang yang berseni jugak la dipandangan mata aku. Selain share tutorial blog, dia juga share pasal tutorial photoshop. Cara penulisan dia pun boleh tahan kreatif juga. Suka baca entry dia ni. Korang nak kenal dia or nak tengok tutorial dia. Just CLICK SINI.


Ok, rasanya cukup tu saja la aku nak share. Tapi sebenarnya, ada lagi blog tutorial yang aku view. Cuma aku tak dapat nak mention kat sini. Banyak sangat. kalau korang rajin. Korang boleh la tengok-tengok friend list aku tu ya. haha


nota: satu jer aku nak buang kat blog aku ni. "popup mesej" tu. aku tahu benda tu menyusahkan korang kalau masuk blog aku. tapi, balik-balik aku try buang. tak dapt dowh! huuuu so aku just biarkan dengan ganti mesej baru berbunyi "Salam..Tq datang sini..Enjoy!!" harap korang leh terima ya. heee

7 Responses so far.

  1. terima kasih banyak pada tuan rumah kerana memasukan sebagai salah satu blog bagi tutorial pada arikel kali ini.

  2. Melz says:

    thanks Mr.K coz featurekan blog mel dalam blog mr.K :)

    selamat berblogging ^^

  3. ceera says:

    terima kasih la sebab follow blog kita. terharu tau!!!

  4. @ceera wah!!! first time in 2 year u comment into here.... tq!!! hehe

  5. geekz36 says:

    tutorial ni ibarat cikgu di alam maya. penting untuk newcomer and also oldcomer. thumbs up!

    Entry terbaru: Tutorial Membuat Sticky Post di Blogspot

Leave a Reply