Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

Funny Pictures

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.







Click! Click!

Followers

Khazanah Tulisan Ku

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Salam pembaca ku yang setia. Aku baru masuk office.. tadi kuar duk jumpa dengan cikgu-cikgu sekolah. Mengenai program yang kami nak buat. Actually, company aku nak buat IT Camp 2011 pada bulan march nt. Time tu cuti sekolah. So, itu la peluang untuk murid-murid ikut program yang kami anjur ni. Bukan nak kawau cuti, tapi just untuk mengisi masa cuti mereka. Kalau buat time waktu pembelajaran, takut waktu study dorg terganggu sebab focus kami kepada pelajar form 4 and 5.

Ok, sedikit penerangan la kat situ. Straight to the point. Time pergi ke satu sekolah tadi. Aku and team aku pergi la berjumpa ngan cikgu yang telah dipertanggungjawabkan oleh pengetua sekolah tu utk in charge program yang kami anjurkan ni. Means dia la yang akan cari pelajar utk join program kami ni. So, bila dah jumpa ngan cikgu tu, aku tanya la status program kami tu mcm mana? Paling aku tak boleh terima. Boleh dia cakap, yang program kami ni mengganggu maca cuti pelajar dorang dan cikgu. Sebab itu adalah masa cuti dorang. Kalau melibatkan sekolah, cikgu pun terlibat gak sebagai guru pengiring. Nampak sangat cikgu ni hanya nak cuti jer! hey! aku rasa, pekerjaan cikgu la yang paling banyak cuti kot! huhu Hello, kami bukan buat program cikai-cikai ok. At least kami bagi dorang sedikit pengetahuan, and pengalaman, di samping meningkatkan motivasi dorang ok, sijil pun kami provide ok!.. Ingat sijil kami tak laku ker?? dah tu, kenapa orang kerajaan and swasta datang duk amik krusus ngan kami??

Kemudian, aku tanya lagi..dah bagitahu ke kat pelajar (form 4 and 5) sekolah tu. And sekali lagi jawapan dia mengejutkan aku nad kawan-kawan aku. Boleh dia cakap yang dia hanya announce kat pelajar dia sahaja (pelajar ICT). Alasan yang tidak munasabah dia bagi "nanti kalau dia berurussan dengan pelajar lain, banyak yang kena urus, lepas tu dia tak kenal pelajar yang lain-lain tu. tak bleh terima langsung.

Kemudian, dia duk complaint yang course kami tawarkan time IT CAMP tu adalah syllabus yang dorang ajar kat skolah tu. Hello cikgu! Ada kami cakap yang kami focus ngan pelajar-pelajar IT cikgu tu??? tiada bukan?? pelajar lain yang tidak amik IT camna? takkan mereka tak boleh tahu pasal IT ni??? Nampak sangat dia tak baca kertas kerja yang kami bagi tu! Pemalas!

Ok, dari perjumpaan kami tu, aku memang dah boleh baca. Sebenarnya, cikgu tu langsung tak nak amik port ngan program kami tu, Boleh plak dia duk bubuh kertas kerja kami, iklan, and flyers kami tu ntah kat mana. Shit! Sampai, amik masa duk cari kat mana di letak. Lepas tu, dia memang seorang yang memilih bulu. Focus hanya kat pelajar dia sahaja. Kesian kat pelajar lain yang terpinggir. After that, dia pemalas sebab tak buat announcement kat pelajar lain, why not dia just announce time perhimpunan rasmi, or letak jer iklan tu kat papan kenyataan. LEMBAB!
Kalau setakat cikgu macam tu. Berfikiran sempit!

4 Responses so far.

  1. dah tukar templete ker...
    ko keja apa mon

  2. aku sokong ko kimon.. baik cikgutu ganti dngan aku.. aku bags jugak

  3. MNFT says:

    jum exchnge follower....:)

  4. Talib aka MrT: aku keja jadi account executive (sales department)... tu yg keja cari client...

    cBuk: okies

Leave a Reply