Reality Kehidupanku

Blogger Boy From Sabah | Kenali Aku Sebagai Mr.K_Boy

Click! Click!

Funny Pictures

About Me

My photo
Welkam..welkam.. Semoga korang enjoy baca entry-entry aku ya. Kalau nak korang boleh komen, kalau tak pun, just baca jelah ek. Tq. Do come again.







Click! Click!

Followers

Khazanah Tulisan Ku

Jom Borak Sini

Edit Gambar?

Blogger Boy

Blogger Gurl

Kehidupan??

Mari selami kehidupan seorang blogger boy ...

Renungkan..

Kehidupan ini indah seandainya kita menghargainya dengan sebaik mungkin ...

Kuatkah anda..

Bangkitlah semua untuk mengharungi kehidupan ini ...

Mencari semangat..

Percayalah bahawa kamu adalah yang terbaik. Kerana kamu adalah sebaik-baik ciptaan-Nya ...

Bangkitlah

Jangan mengenal erti putus asa ...

Salam. Hari ini aku nak post lagi cerita pasal ilmu hitam di Sabah. Mungkin ada yang sudah membaca kisah ilmu hitam yang aku tulis beberapa hari la iaitu Ilmu Hitam Part 1. Aku dapat 2, 3 respon mengenai apa yang aku tulis hari tu. Tapi, hairan ya. Kenapa dia tak comment kat entry tu saja ya? Dia siap bagi amaran, jangan percaya pada perkara-perkara karut ni. Huhu Bukan aku tak percaya. Tapi kena tahu jugak. Seperti yang aku bagitahu dalam entri Fahami Ilmu Sihir/ Hitam tu apa. Nampak sangat dia tak baca. huhu Tak mengapa la. Hari ni aku nak cerita pasal Ilmu Bitas dari suku kaum bisaya.

Perkataan Bitas mungkin sudah popular dalam kalan kaum Bisaya di Daerah Beaufort (Kampung saya). Bitas, merupakan satu ilmu yang sangat ditakuti dan mangsa adalah kaum lelaki. Yang mana, sesiapa yang terkena ilmu ini akan merasakan kemaluannya tiada atau menghilang kemudian mangsa akan merasa kemaluannya tumbuh di dahi. Ilmu Bitas ini sangat popular pada zaman dahulu. Dan kemungkinan besar masih lagi diamalkan pada zaman ini, cuma agak kurang.

Bukan nak kata kaum aku ni kejam. Tidak beragama atau sebagainya. Tapi semua itu biasanya terjadi berpunca daripada mangsa itu sendiri. Sebagai contoh, jika mangsa itu bermulut lezer, sombong dan lain-lain. Kemudian ada yang tidak senang dengan perangai itu. Maka mangsa itu akan ‘diajar’ untuk beradap sopan ketika berada di tempat orang. Selain itu, Ilmu ini juga digunakan untuk member pengajaran kepada lelaki agar jangan mempermain-mainkan anak gadis mereka.

Pernah berlaku satu kes dahulu, yang mana seorang pemuda (tentera) yang berasal dari semenanjung Malaysia telah bercinta dengan seorang gadis dari kaum ini (jangan hairan sebab gadis-gadis dari kaum bisaya memang canti-cantik) kemudian mereka si lelaki berjanji akan mengahwini gadis itu. Tetapi akhirnya, gadis itu hanya dipermain-mainkan oleh si lelaki tadi setelah beliau dapat apa yang beliau nak. Dikhabarkan setelah lelaki itu balik ke semenanjung, beliau telah menderita kerana beliau merasakan bahawa kemaluan beliau telah menghilang dan tumbuh di dahi. Kalau pun tidak membawa maut, mungkin lelaki itu telah menjadi gila.

Heran, kenapa kemaluan boleh jadi begitu? Sebenarnya, orang yang terkena bitas ni sahaja yang merasakan kemaluan beliau telah menghilang. Tetapi sebenarnya kemaluan tu masih berada di tempat yang sama. Hal ini, terjadi sebab mata beliau telah ditutup oleh bomoh yang mengenakan beliau. Tapi, terpulang pada bomoh itu juga, kadang-kadang mereka akan membuatkan kemaluan kelali terutama zakar akan masuk kedalam perut hingga meninggal kepala zakar sahaja kelihatan. Hal ini yang boleh membawa maut. Tak pun, mungkin bomoh tersebut hanya mahu membuatkan mangsa menjadi gila dan tidak berkahwin dengan mana-mana perempuan selepas itu.

Cara mengubatinya pula, hanya bomoh yang membuat sahaja boleh mengubatinya. Mungkin ada petua-petua yang digunakan untuk mengubati ilmu ini seperti menggunakan bekas pinang dan lain-lain la. Tapi ada jampi-jampi yang perlu di baca. So, kalau korang tahu jampi tu tak kisah la. Kalau tak tahu, apa kes?? Hah, tu la..aku pernah dengar cerita juga, siapa yang kena ilmu ni, dia mesti mecari bomoh yang mengenakannya tu dalam masa-masa tertentu. Ada dalam masa 24 jam, 3 hari, 5 hari dan seminggu. Bergantung kepada masa yang bomoh tu nak. Tapi memang mangsa tidak tahu berapa lama tempoh yang dia ada. Andai dalam masa itu si mangsa tidak bertindak, so mungkin innalillah la jawabnya.. huhu So, kalau dah rasa-rasa terkena tu, bertindak la cepat kalau tidak mahu nyawa melayang.

So, jangan cuba mempermainkan orang bisaya. Tapi aku ok. Sebab aku tak tahu ilmu tu. Haha Well, orang bisaya ni akan jadi sangat baik kalau korang tidak sombong dan suka berkawan dengan mereka. Tapi, kalau orang tu jahat dengan mereka, mereka lagi jahat dari orang tu. So, Jaga perangai dan tingkah laku. Dan yang sangat penting, jangan sesekali cuba untuk merosakkan anak dara dari suku kaum bisaya di Sabah. Kalau nak merasa kemaluan terletak di dahi, try la. Hehe Tapi mungkin juga kaum lain ada mempelajari ilmu ini. Tidak mustahil bukan.

55 Responses so far.

  1. Anonymous says:

    jaga2 sblm terkena hehe..


    jemput sini yer hehe..
    Blog Matdin

  2. Ujang9897 says:

    byk gak ilmu hitam nie ek

  3. ujang...
    ada banyak lagi ni...huhu
    cuma tak tau nak cerita camne

  4. seram ker? emm... hahaha
    relek je.. kena pandai bawa diri udah..

  5. xpernah dngar ni sume. huhu. takut je bile bace.

  6. kalu pompuan ilmu ni x masuk..haha
    just for info je...pengetahuan am... hahaha

  7. Anonymous says:

    Ade seorg lelaki dr semenanjung dah berkahwin. Buat hubungan sulit dgn cikgu perempuan dr kaum ni.. Satu kluarga perempuan tu dtg semenanjung bwk blk lelaki tu & guna ilmu ni kat lelaki tu.. X sempat ceraikan isteri, terus x blk2.. Kisah benar berlaku kat aku..

  8. miske says:

    confirm masuk neraka la jawabnya.. bagi mereka yg amalkn ilmu ni, kenakn kt orang..

    jgnla feeling2 tuhan, pakai jin wat sihir..

  9. Anonymous says:

    tahu xpe.. ajal maut di tangan tuhan, bkn kat tgn bomoh tu.. walu ap pn kesilapan manusia,walau ap pn alasannya tapi xleh la nk jdkn sesatu yg seperti itu sebagai alasan untuk menghukum dan jika itu alasannya dlm kita tidak sedari akan menutup kesalahan pengamal tersebut sebagai pegamail ilmu hitam yang semestinya menyesatkan. ingat,syaitan itu berjanji akan menyesatkan anak adam. dari sudut seperti mana skali pn dan tanpa kita sedari jika tidak berhati-hati dan berfikir, mungkin akan menyesatkan kita juga. wallahualam.

  10. Projek 62 says:

    bkn bomoh boleh matikan...hanya Allah boleh matikan...

  11. hello bro... kasi kenal bh aku sama tu bomoh..
    adaku mau kasi kena ni kemaluan p dahinya...
    bikin panas.. hahahaha

  12. Anonymous says:

    Tapi tidak dinafikan, semua tu adalah syirik... Tapi kena ingat, di Sabah dan Sarawak ramai yang bukan beragama Islam.. So faham2 je laa.. :) Tapi kadang nk kesiankan mamat askar tu pun x boleh jugak.. :) Pergi ke tempat orang, jagalah adab susila... Jangan takbur.. Jangan celupar... dan paling penting, jangan kacau masyarakat tempatan.. :) Susah nanti kalau orang tak puas hati ngan kita.. Kalau pakai cara kasar, polis boleh kesan malah ada akta boleh sabit kesalahan.. Tapi kalau pakai cara halus, ada akta ke nak sabit kesalahan?? ermmm... tak kira dari mana asal kita... jaga adab di tempat orang.. tu je penting... :)

  13. Boleh tlg x? Adik Sy dianiaya suami nye..dan mgabaikan Adik Sy..xblk dan bertanggjugjwb.lpe trus.nk buat suaminye blk.lpas ape yg Adik Sy da bersalin N bkorban utk die

  14. Anonymous says:

    hebat2 ar ilmu setan... :-) harap2 smuanya mengenal tuhan..

  15. Unknown says:

    Ibu aku memberitahu aku ada seseorang di pitas terkena bitas. Penawarnya bukan berjumpa dengan bomoh tapi berjumpa dengan ustaz.

  16. Anonymous says:

    Ilmu2 begini ni mmg bnyk di sabah... hampir keseluruhan etnik yg ada d sabah ni mengamalkan ilmu ni...xkira la dea beragama apa....

  17. Anonymous says:

    tidak smua kaum kat sabah amalkan ilmu hitam,stiap negeri kat malaysia pon ade bnde tu,x baik kate hampir keseluruhan etnik yg ada d sabah ni mngamalkan ilmu xelok...sy tggl sabah dh lame, sy taw mcm mne...xdi nafikan bnde tu ade kat sabah...tp nk kate sabah paling byk ilmu hitam itu smua tipu...

  18. Anonymous says:

    Ada dlm 4 org yg kena ilmu bitas ni berubat dgn bapak aku.
    Kebanyakkannya yg pernah pergi ke sabah...
    Dlm masa 3 hari zakar dikepala atau zakar yg termasuk kedalam pulih seperti sediakala.

    Kamu admin cakap tak ada siapa boleh mengubatinya kecuali dukun yg mengamalkan ilmu bitas dari suku bisaya aja yg boleh menawar ilmu yg dikenakan pd mangsa..

    Ko silap besar la baiii... Mungkin kalau ilmu org tu level cap ayam memang dia tak boleh la nak mengubati org yg terkena ilmu bitas ni..
    Kalau org yg dilevel up setakat ilmu bitas ni biasa biasa je

  19. Anonymous says:
    This comment has been removed by the author.
  20. Unknown says:

    Bapaknya tinggal di mana? Boleh ubatkan org kaaa

  21. Anonymous says:

    Perumahan awam rantau panjang
    Bestari jaya selangor

  22. Anonymous says:
    This comment has been removed by the author.
  23. Anonymous says:

    jo,blh dpt kn alamat?masih lg ke ubat kn?

  24. Unknown says:

    Cube sorang bomoh die punya facebook bomoh dayak kiram mmang betul menjadi i dah try dah ok kembali

  25. Unknown says:

    hello , boleh kamu chat sya di email kah ? sya ada mau tnya kamu tentang bomoh yg kmu sebutkn 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  26. Unknown says:

    Mcm mana nk hubungi untuk perubatan bapak awak ye..sy ingat nk bawa jiran berubat juga dgn bapak awak

  27. Unknown says:

    Dayak kiram pun menipu juga..dapat duit je reply la messenger lbh kurang..lps tu terus diam..

  28. Unknown says:

    Bomoh dayang serawak 0182407384 tu mmg menipu je..mhl plk tu..bila berubat ngan dia..mesti ada yg brsangkut konon..tujuan dia wat mcm tu supaya bila berubat byr dia lg..lps tu byr dia lagi..bkn murah..mshal2..phui

    Lg 1..dayak kiram yg ada fb pun menipu juga..jgn pecaya..dpt duit terus senyap..cilaka btl bomoh2 mcm ni..org dh ssh perlu bantuan..di tambah plk bomoh2 bangsat menipu mcm ni..

  29. Unknown says:

    Boleh Kenalkan saya dgn bapak awak urgent ... Saya perlukan bantuan

  30. Unknown says:

    Betul ke dia ni menipu. bomoh dayak kiram

  31. Unknown says:

    Betul ke dia ni menipu. bomoh dayak kiram

  32. Unknown says:

    Boleh Tolong hubungi saya nk tau lebih lanjut pasal perubtan ni 01133387732 tksih

  33. Unknown says:

    Saya dah lama nak berubat tapi masih belum jumpa yg serasi...boleh kenal kan saya dengan bapak awak urgent saya Dari semenanjung

  34. Utk apa percaya kuasa bomoh tu? Drpd minta tlong sma bomoh taik tu better tukar agama. Yg islam tu siapa otak ntah simpan mana smpai minta tlong bomoh, ok la tu minta tu bomoh tlong tukarkan agama dia n bomoh tu pun suru la dia tukar agama. Mcm pantat ayam

  35. Unknown says:

    Sesiapa kenal bomoh yg kuat x di sabah.klau tahu tlg bg alamat boleh.urgent sangat.pertolongan kamu sgt berharga kpd sy.no hp sy 0167420586

  36. Tolong beritahu saya Bomoh yg pndai membaliki barang yang hilang dan kembali ilmu hitam kiriman orng. Kntek via WatSap No Hp sya (+6737279102). Kmu tolong sya memang sya akn beri hadiah penghargaan Wang Ringgit.

  37. Unknown says:

    Boleh Cuba dengan bomoh INI 01125601995

  38. Unknown says:

    Kalau sy kacau anak dara org sy memang salah..tapi klau sy di sihir kerana kesalahan itu sehingga sy meninggal atau gila, apakah si tukang sihir tu masuk syurga?..pengajarannya, hormati org lain dan yg tukang sihir tu pun boleh bersedia menerima "upah" selepas mati...

  39. Rawatan pengasih ilmu putih jarak jauh/jarak dekat

    -tunang/kekasih berpaling hati
    -minyak pengasih
    -pelaris niaga
    -pelet
    -pemikat
    -buka aura
    -santau sum power
    -pelaris dalam galian
    -santau angin
    -santau tepuk bantal
    -santau patung
    -santau Siam
    -santau di Kedah
    -ilmu pengasih
    -ilmu penunduk
    -buka aura

    Insha allah semua masalah bole selesai berkat ridho dan izin maha kuasa amin...

    WhatsApp +62 822 4631 1483




  40. Unknown says:

    pernah org citer.. dorang guna kan btg mancis lalu patah lipat dua lalu buang bgi org pijak. tk lama kemaluan org tu hilang sprti mana diceritakan diatas. selain itu.. dorg guna kan daun semalu.. apabila disentuh,org itu tk mampu brcakap selama 7 hari, itu sekadar apa yg saya dengar crita

  41. Unknown says:

    pernah org citer.. dorang guna kan btg mancis lalu patah lipat dua lalu buang bgi org pijak. tk lama kemaluan org tu hilang sprti mana diceritakan diatas. selain itu.. dorg guna kan daun semalu.. apabila disentuh,org itu tk mampu brcakap selama 7 hari, itu sekadar apa yg saya dengar crita

  42. PERMAINAN ONLINE TERBESAR DI INDONESIA

    Website paling ternama dan paling terpercaya di Asia ^^
    Sistem pelayanan 24 Jam Non-Stop bersama dengan CS Berpengalaman respon tercepat :)
    Memiliki Banyak Permainan yang digemari oleh Penggemar Online

    - SPORTBOOK
    - TANGKAS
    - LIVE CASINO
    - TOGEL
    - POKER DOMINO
    - SLOT

    Promo Yang Berlaku Di LIGA UTAMA
    HOT PROMO :
    - Bonus New Member 15%
    - Bonus Deposit Harian Pertama 10%
    - Bonus Cashback Mingguan Di Sportbook 5% - 15%
    - Bonus Cashback Mingguan Di Slot Up to 15%
    - Bonus Refrensi 2,5% Seumur Hidup Di Permainan Sportbook
    - Bonus Rollingan Mingguan Sportbook Refferal 0,1%
    - Bonus Rollingan Casino 0.8%
    - Bonus Rollingan Poker 0.2%

    Discount 4D : 65% , 3D : 59% , 2D : 29%
    Kombinasi = 5%
    Shio = 12%
    Colok Angka (1A) = 5%
    Colok Macau (2A) = 15%
    Colok Naga (3A) = 15%
    Colok Jitu = 8%

    Contact Us
    Website : www.utamasbo.info
    WA : +85516326756
    Instagram : ligautamapluss
    Line : ligautama88

  43. Anonymous says:

    Ini pengajarannya. Masuk kampung orang dilayan macam tetamu jgn buat hal nnti dilayan macam musuh. Jaga la adab dan maruah orang lain tidak kira bangsa atau agama.

  44. Anonymous says:

    Tu lah lain kali jgn kacau anak dara org. Dah kacau kalo bertanggungjwb xpe. Dah ko main anak dara org x ingat dunia pastu main blah je. Kan dah kena. Peringatan utk lelaki yg miang ni sbnrnya..setahu sy, yg biasa kena benda ni lelaki yg suka mempermainkan anak pompuan org.. nk try sila lah..haha.. nk ckp psl Tuhan, x kira ko agama apa pun xde agama yg suruh ko buat jahat. Dah mati esok itu urusan ko dgn Tuhan... Lol..lg 1, kalo ko kata Sabah ni plng bnyk ilmu hitam, semua kt dunia mmg ada org amalkan ilmu hitam x kira di mana berada. Admin hnya kongsikan apa yg dia tau shj. Jgn ingat Semenanjung tu xde ilmu hitam. Hati hitam lg bnyk ��.. apapun kita doa agar sume manusia kt muka bumi ni mpunyai hati yg baik ��

  45. Rawatan Sihir, Saka, Santau, Rawatan Islam, Rawatan Bomoh Pengasih Asli, Rawatan Bomoh Penunduk, Rawatan Bomoh Pemisah, Rawatan Bomoh Pukau, Rawatan Bomoh Pembenci, Rawatan Bomoh Pendinding, Rawatan Bomoh Sihir, Rawatan Bomoh Saka, Rawatan Bomoh Santau, Rawatan Bomoh Siam, Rawatan Bomoh Pemikat, Rawatan Bomoh Pelalau.

    ADAKAH PUNYA MASALAH MACAM INI...??

    1.👉 Di Tinggal Suami/Istri
    2.👉 Di Tinggal Tunang
    3.👉 Di Tinggal girlfriend/boyfriend
    4.👉 Ada Suka Kat Orang Tapi Orang Tu Tak Respon
    5.👉 Pasangan Suka Berlaku Curang
    6.👉 Cakap Serius Tapi Tak Nak Langsungkan Perkawinan
    7.👉 Sikap Berubah-ubah Tak Menentu
    8.👉 Pasangan Kena Sihir, Santau, Saka Nak Pulihkan Balik
    9.👉 Pasangan Nak Minta Lepas Hubungan
    10.👉 Dahulu Ambil Berat Tapi Sekarang Macam Pingin Menjauh
    11.👉 Pasangan Tidak Bertanggung Jawab
    12.👉 Pasangan Bersikap Endah Tak Endah
    13.👉 Perasaan Sayang Sangat Tapi Sering Begaduh
    14.👉 Pasangan Bermain Kayu 3
    15.👉 Pasangan Berpaling Tadah

    Pasti anda sudah putus asa (harapan), sebut sahaja ramai tempat rawatan anda sudah pergi tapi hasil tidak memuaskan. Walau bagaimana pun, saya amat Bersyukur kerana anda masih berusaha dalam menyelesaikan masalah yang anda hadapi Insyallah. Suka saya mudahkan pemahaman anda, supaya anda lebih jelas dan faham tentang perkara.

    Anda perlu tahu semua Jin dan Iblis boleh menyerupai apa2 yang mereka nak, apa yang kita lihat adalah jelmaan mereka sahaja. Hakikatnya diri mereka itu tetap benda yang sama. Selama hampir 10 tahun didalam bidang rawatan telah banyak membuka rahsia-rahsia kelemahan mereka dan insyallah selagi hayat dikandung badan, Saya sedia membantu bagi yang memerlukan.

    MACAM MANA NAK BERUBAT.. ? ?

    1. Anda perlu call saya whatsapp atau perbualan phone. Ceritakan puncak masalah yang anda hadapi Dan nak buat macam mana.

    2. Untuk scan saya memerlukan gambar dan beberapa maklumat peribadi. Jangan risau maklumat anda rahsia dan sulit tidak akan didedahkan sama sekali.

    3. Setelah scan saya akan detailkan kaedah Rawatan untuk selesaikan masalah anda secara detail

    " SOALAN DAN JAWAPAN "

    1. Adakah ini rawatan Islam?
    Ya. Kita gabungkan rawatan Islam dan Tradisional.

    2. Berapakah Kos Rawatan?
    Kami tidak namakan Kos rawatan, Tapi kami panggil ia Fidiah rawatan. Fidiah rawatan bergantung pada masalah dan kesukaran dalam menyelesaikan sesuatu kes . Ada masalah yang dikenakan fidiah dan ada yang ikhlas hati.

    3. Bolehkan anda memberi jaminan 100% berkesan?
    Jika anda melafaskan sahadah dan fahami dengan betul. Soalan ini tidak patut ditanya sama sekali. Setiap kuasa datangnya dari Allah, kita hanya merancang. Tahukah anda dengan soalan ini mampu membawa anda kelembah syirik?

    4. Adakah rawatan ini boleh dibuat cara jarak jauh?
    Ada kes yang boleh diselsaikan jarak jauh dan ada yang perlu hadir sendiri ke pusat rawatan.

    5. Berapa lama masa diambil untuk rawatan?
    Bergantung kepada keadaan, kebiasaannya dalam 3 atau 5 hari kesan nampak.

    6. Adakah kaedah rawatan ini akan membawa mudarat dimasa akan datang?
    Tidak sama sekali, kerna rawatan kita menggunakan ilmu putih. Ilmu Putih bermaksud ilmu dari Aya- ayat Al-Quran

    7. Adakah kaedah rawatan ini boleh untuk agama lain selain islam?
    Semua Suku, Adat, Budaya dan Agama Boleh.

    SEKIRANYA ANDA MEMPUNYAI BEBERAPA SOALAN ATAU PERTANYAAN BOLEH TERUS CALL ATAU WHATSAPP SAYA DI ;

    KYAI HAJI ABDUL SALAM,SH
    +6285 298 892 338
    085 298 892 338


  46. malay12 says:

    Mana aq nk cri bomoh pemisah woiii.. benci sial aq betina ni bahagia..celaka

  47. Anonymous says:

    Ada siapa2 Tau bomoh kuat yang Di Sabah?Kalau Tau share no,mau minta tlg sikit.

  48. Anonymous says:

    Jd bosku.. lau tau ke bomoh di Beaufort. Sebab aq mahu try itu perubatan nya

  49. Anonymous says:

    Bagi no Telefon no mana Satu bomoh saya cari

  50. Anonymous says:

    ada no fon dukun

  51. Anonymous says:

    Saya mempunyai kegembiraan yang besar dalam hati saya semasa saya menulis kesaksian ini tentang lelaki hebat bernama Dr.Okpa, Apabila kekasih saya meninggalkan saya, saya fikir saya tidak dapat mendapatkannya kembali selepas semua dia telah meletakkan saya melalui tetapi saya sangat gembira kerana selepas gangguan dr okpa saya dapat balik kekasih dalam masa 72 jam. Dan saya dengan bangganya boleh mengatakan bahawa sesiapa yang memerlukan bantuan untuk mendapatkan kembali kekasihnya harus menghubungi Dr. Okpa pada butiran hubungannya di bawah Call atau WhatsApp +27653527813, E-mel: okpatempleofsolution@gmail.com

    Laman webnya: https://okpatempleofsoluti.wixsite.com/my-site-1

    Nama: Lea

Leave a Reply